ידעתי שלא תענה להצעת העבודה

ידעתי שתדחה את ההצעה
מתי חכמת ההמונים מתחילה לפגוע בנו?

הרבה פעמים, מתוך חוסר ביטחון רגעי, סתם עייפות מהחיים או אמון גדול במקצועיות של מישהי\ו אחר, אנו מאמצים מוקדם מי דעה ועצה חיצונית.

לאורך זמן, הדבר הזה מעכב את הגדילה שלנו.
ידיעה שנוצרת בתוכנו מביאה איתה העצמה גדולה שאינה ניתנת ל- 'יבוא' מבחוץ. גדולתו של מלווה / חברה / יועצת / אימא / מורה היא לפעמים דווקא להתאפק מלתת את הפתרון, ולאפשר את הגדילה המיוחדת שקורית רק כאשר הלמידה מתרחשת מתוכנו.

בשנה השנייה של לימודי ההנדסה שלי באוניברסיטה התחלתי לעבוד במעבדה כעוזר מחקר של ד"ר קנת ג'זבי. אחד הפרויקטים הגדולים של המעבדה היה תמיכה בפרויקט החץ ובפיתוח מערך בדיקות חוזק החומרים לחלקים של הטיל. במהלך חיבוטי "מה הלאה?" בשנה הרביעית והאחרונה של התואר, ובגדולתו של קני 'לראות' את לבטי, הציע לי ג'זבי שאשקול תפקיד במפעל של התעשייה האווירית שפיתח ובנה את טילי החץ איתם עבדה המעבדה.

התחלתי תהליך מיון, עם כל ההילה של הגעה למתקן מסווג סודי ביותר, תחקירים ביטחוניים, אבחונים ומפגשם עם אנשים מקדת הנדסת החלל של התעשיה האווירית…

לבסוף קיבלתי הצעת עבודה ממנהל היחידה.

התחבטתי מאוד כי ברשימת ה"למה כן" היו סעיפים רבים… אבל הבטן שלי אמרה "לא!" מוחלט וחותך. ההורים יותר מ'רמזו' בעד, חברים התפעלו ("מי בהנדסה מכנית לפני סיום הלימודים מקבל הצעה מאחד המפעלים היוקרתיים של התעשיה האווירית…?"), וכנ"ל קולגות בוגרים ממעבדות שונות בפקולטה.

בסוף הקשבתי לקול הפנימי, ולמרות כל ה"בעדים" על הנייר, והבנתי שזה לא בשבילי, גם אם לא ידעתי להסביר בדיוק למה. נתתי תשובה שלילית. שיתפתי את ד"ר ג'זבי בהחלטתי, ותגובתו הפתיעה אותי כ"כ שאני זוכר אותה גם כמעט 40 שנים אחרי. רק היום אני רואה את החכמה הרבה שבמעשיו.

ד"ר ג'זבי היה רכון מעל שולחן עם אחד הדוקטורנטים שלו, כשגבו פונה אלי. הוא כמעט ולא הסתובב, והפטיר עם חצי חיוך: "ידעתי שתחליט לא לקחת את ההצעה". הוא אמר זאת באגביות, ללא שמץ של אכזבה או כעס שציפיתי להם, למרוץ המאמץ שהשקיע בייצור ההזדמנות עבורי.

"אז למה נתת לי לעבור את כל המסלול הזה, בזבוז הזמן, ההתלבטות והייסורים?" תהיתי בפניו.
הוא ענה בשלווה: "כי אחרת לא היית נחוש בבחירה שלך להמשיך לתואר שני".

זו הייתה חוויה עוצמתית וחשובה שעיצבה אותי עם השנים כבן-אדם בהתנהלות אישית במעגלים חברתיים, וכמנהל כלפי העובדים איתי. לראות מסביב מעגלים יותר רחבים של "מה קורה" ו"מה חשוב" מעבר לתועלת לי\לארגון בטווח הקצר. הוא לימד אותי שלפעמים התוצאה המיידית היא לא החשובה, אלא דווקא התהליך שעוברים בעקבות הצבת השאלה. מנהל טוב, וגם יועץ חכם, יידע להניח את השאלות וההזדמנויות במקום הנכון, ולתת לאנשים לעבור את התהליך מול השאלות בלי תשובות מונגשות.

בחוויה הזאת, התחיל מסע שקיבל ביטוי אחרי שלושה עשורים כחלק משיטת ששת הממדים לאימון יכולת החיבור לאינטואיציה שלנו, לקבלת החלטות ממקום שמשרת את הערכים שלנו באופן אותנטי ביחד עם עובדות ונתונים ומה שביניהם. זו שיטה שמאפשרת לכל מנהל לפעול בצורה יותר אינטואיטיבית ונכונה, מתוך בטחון עצמי וטבעיות, ולפרוץ את החסמים ותקרות הזכוכית של עולם העסקים השכלתני והמוגבל.

אז ד"ר קני ג'זבי- תודה, נתת לי תובנה עמוקה שמשרתת אותי עד היום, וגם מועברת הלאה.

הרשמה לקבלת עדכונים על פוסטים חדשים

effective incubation

מענה ראשון
הכרה בנחיצות בפלטפורמה חדשה לבצע בדיקת הנאותות של מיזם כך שאחוז החלטות ההשקעה השליליות הכוזבות, כמו גם החיוביות הכוזבות, קטנות משמעותית ביחס לתוצאות בדיקת הנאותות כיום.

מענה שני 
האופן שבו תומכים במיזמי חדשנות סביבתית לבצע את הפיתוח העסקי שלהם וכניסה לשווקים הבינלאומיים.

מענה שלישי
הנגשת מידע איכותי על שווקי היעד ומאפייני התחרות בהם.

מענה רביעי
פלטפורמה לטיפוח מקצועיות ההנהלה.

effective incubation

The first pillar is a scientific oversight ‘club’, involving most of the leading scientists in Israel dealing with environment-related sciences. 'Club' members acknowledge the need for them to work together across disciplines and synthesize interdisciplinary considerations. The purpose of this 'club' is to sieve out technical/scientific dead-ends ahead of time for pipeline candidates, and overcome unexpected technological crises for the portfolio companies (if such arise during the long-haul maturation).

The objective of the second pillar – the marketplace/commercial agency – is to provide, on a global basis, first-hand market understanding plus marketing intelligence for the fund and for portfolio companies. Members of this 'club' are companies that manufacture and sell sustainability-related products and services in global markets.

The third pillar is an international program linking government, certification and piloting bodies around the world that can expedite the introduction of new sustainability products into their respective local markets.

The fourth pillar is a tailor-made mentoring and training program designed to augment the capability of the sustainability entrepreneurs and executives in international sustainability business practices.

דילוג לתוכן