קצרים

ממד המושפעים

ממד המושפעים

משפחתו של בני, סמנכ"ל תפעול בחברת ייצור המעסיקה מאות עובדים, קנתה דירה בבניין חדש. הקבלן מאחר במסירת הדירות לרוכשים ובחוזה יש סעיף קנס על איחור מסירה. בני חבר בוועד הזמני של הרוכשים וממוקד לסגור את הפיצוי על איחור במסירת הדירה מהקבלן למשפחתו.

קרא עוד »

המחיר של אי-קבלת החלטה

חברת הייעוץ מקינזי כללה בכותרת של אחת מעבודות המחקר שלה* את העובדה הבלתי נתפסת לגבי מחיר דחיינות בקבלת החלטות ע"י מנהלים בחברות פורצ'ן 500 האמריקאיות, וקובעים: "בממוצע, כל אחת מחברות פורצ'ן 500 מאבדות תפוקה של למעלה מ-500,000 ימים [בשנה] בגלל מיומנות קבלת החלטות ירודה של מנהליה [בכל הדרגים]".

קרא עוד »
לוגו בול בפוני

סוף פסוק

בול בפוני הוא פודקסט מדויק כשמו – בול בפוני. בת-חן פרימור יוסף, עם רקע עשיר בהובלת מערכי הכשרות והדרכה, ניהול והתנהלות ארגונית, מוציאה מששת הממדים הגדרות ברורות ותוכנית פעולה כיצד שיטת ששת הממדים יכולה להעצים אותנו כיחידים ובמעגלים רחבים יותר בתהליכי קבלת החלטות רבות משתתפים.

קרא עוד »
עליות ומורדות

עליות ומורדות מייצרות אפשרויות

הבודהה אמר שהחיים הם גליים, רכבת הרים רגשית תמידית. מחזוריות ועוצמת העליות והמורדות אולי משתנה, אך החיים הם רכבת הרים. בחיים המקצועיים כשפיצחנו איזה אתגר והרגשנו על גג העולם הזכרתי לסובבים אותי: "נהדר, בואו נחגוג, רק תזכרו שהחיים הם רכבת הרים"…

קרא עוד »

סוגי קבלת החלטות

נתקלתי בראיון עם הת'ר רייזמן מהיזמות העשירות בקנדה שסיכמה בשלהי הקרירה שלה: "אינטואיציה היא תוצאה של ניסיון מצטבר. זה נחקק במוחך ומעניק לך תגובה אינטואיטיבית… לפעמים נשים מנסות להתכחש לכך, אבל זה המקור הטוב ביותר.

קרא עוד »
ידעתי שלא תענה להצעת העבודה

ידעתי שתדחה את ההצעה

לאורך זמן, הדבר הזה מעכב את הגדילה שלנו.
ידיעה שנוצרת בתוכנו מביאה איתה העצמה גדולה שאינה ניתנת ל-'יבוא' מבחוץ. גדולתו של מלווה / חברה / יועצת / אימא / מורה היא לפעמים דווקא להתאפק מלתת את הפתרון, ולאפשר את הגדילה המיוחדת שקורית רק כאשר הלמידה מתרחשת מתוכנו.

קרא עוד »
מסעדה בפרובנס

חיים בשביל לעבוד או עובדים בשביל לחיות

החלטנו, בת זוגתי ואני, לטייל בפרובנס במהלך הפסח. באחת הכפרים הקטנטנים שתמונתו למעלה, התיישבנו במסעדה. המנות נראו טעימות וביתיות, לכל הסועדים היה קראף יין על השולחן וחיוך על הפנים. נראה אידילי. גם השעה כבר הייתה מאוחרת והבטן קרקרה.

קרא עוד »
חמישה סוגי מחליטים

5 סוגי מחליטים וכיצד הם מתמודדים עם החלטות

ישנן כמה תגובות נפוצות למצבי לחץ כגון להיכנס לקיפאון, לעוות את המציאות למשהו שהיא לא, או להתחרפן. כל אחד ממצבים אלו מקטין את הסבירות למצוא המשך איכותי לאירוע שהתפתח ושזמנית נראה כאיום או כמשהו להימנע ממנו. "לא להיבהל" מאפשר להימנע ממגוון תגובות אלו ולאמץ תגובה אחרת, יעילה יותר.

קרא עוד »
מודל חדשנות

מודל חדשנות

כבר מספר עשורים שטיפוח חדשנות הוא כמעט הגדרת זהות בתרבות הישראלית. בתחילה יצרנו מודל ייעודי לטיפוח חדשנות בתחומי האלקטרוניקה והתוכנה.

טיפוח חדשנות בתחומי איכות הסביבה והגנה עליה, כמו גם חדשנות בתחומי הקיימות, מזמין מודל ייעודי על מנת למקסם את המהירות ואת סיכויי ההצלחה של מיזם בתחומים אלו.

קרא עוד »
לשהות

לשהות

ישנן כמה תגובות נפוצות למצבי לחץ כגון להיכנס לקיפאון, לעוות את המציאות למשהו שהיא לא, או להתחרפן. כל אחד ממצבים אלו מקטין את הסבירות למצוא המשך איכותי לאירוע שהתפתח ושזמנית נראה כאיום או כמשהו להימנע ממנו. "לא להיבהל" מאפשר להימנע ממגוון תגובות אלו ולאמץ תגובה אחרת, יעילה יותר.

קרא עוד »
בלוג פרדס קפיטל

We do what we can, we give what we have

ישנה נטייה לקשור בין מאמץ וכוונה להשיג תוצאה, לבין התוצאה שמתהווה בפועל. כמו הציפייה משחקן שח טוב, שמהלכיו החכמים והאיכותיים יניבו מצב של "מט" לטובתו בסוף המשחק. אך לא כך הם הדברים. גם בלי שמכניסים לחשבון את התכניות הפרטיות של היוניברס לגבי התוצאות, מהלכים טובים ונכונים לא בהכרח מניבים "מט", כמו שלפעמים מנהל שאינו מוכשר במיוחד עדיין מניב הצלחה עסקית, ולהפך.

קרא עוד »
בלוג - יונה ורולטה רוסית

יונה ורולטה רוסית

זה התחיל תמים. ארוחת צהריים שגרתית קרוב למשרד (דאון-טאון חרבין, סין). כמות המנות הייתה סבירה, כלומר שליש או חמישית מהרהבתנות שמאפיינת ארוחות אירוח בסין כשיש 'אורחים'. בקיצור, ארוחה שגרתית ואגבית בין קולגות.

קרא עוד »

גלוי ונסתר

בסרט תחת מצור 2 למנהיג של 'הרעים' יש משפט אלמוות שמבחינתו מבדיל הצלחה מפספוס: "assumptions is the mother of all fuckups", ובמילים פחות בוטות, "מה שאנחנו עדיין לא יודעים שאנחנו לא יודעים…".

קרא עוד »

הרשמה לבלוג

ד”ר יובל דוידור- מייל: yuvald@[email protected] | טלפון: 054-6667753

ד”ר יובל דוידור

yuvald@[email protected]

 טלפון: 054-6667753

effective incubation

מענה ראשון
הכרה בנחיצות בפלטפורמה חדשה לבצע בדיקת הנאותות של מיזם כך שאחוז החלטות ההשקעה השליליות הכוזבות, כמו גם החיוביות הכוזבות, קטנות משמעותית ביחס לתוצאות בדיקת הנאותות כיום.

מענה שני 
האופן שבו תומכים במיזמי חדשנות סביבתית לבצע את הפיתוח העסקי שלהם וכניסה לשווקים הבינלאומיים.

מענה שלישי
הנגשת מידע איכותי על שווקי היעד ומאפייני התחרות בהם.

מענה רביעי
פלטפורמה לטיפוח מקצועיות ההנהלה.

effective incubation

The first pillar is a scientific oversight ‘club’, involving most of the leading scientists in Israel dealing with environment-related sciences. 'Club' members acknowledge the need for them to work together across disciplines and synthesize interdisciplinary considerations. The purpose of this 'club' is to sieve out technical/scientific dead-ends ahead of time for pipeline candidates, and overcome unexpected technological crises for the portfolio companies (if such arise during the long-haul maturation).

The objective of the second pillar – the marketplace/commercial agency – is to provide, on a global basis, first-hand market understanding plus marketing intelligence for the fund and for portfolio companies. Members of this 'club' are companies that manufacture and sell sustainability-related products and services in global markets.

The third pillar is an international program linking government, certification and piloting bodies around the world that can expedite the introduction of new sustainability products into their respective local markets.

The fourth pillar is a tailor-made mentoring and training program designed to augment the capability of the sustainability entrepreneurs and executives in international sustainability business practices.

דילוג לתוכן