אודות וערכים

את דרכי העסקית כמייסד של חברות ומנכ"ל שלהן, התחלתי לפני 30 שנה. עם השנים נהייתי מודע לדואליות מובנית אצלי: מצד אחד אני ריאלי, מדעי, תכליתי וממוקד בניצול משאבים באפקטיביות, ומצד שני אני נמשך לשלב בתהליכי קבלת ההחלטות שיקולים רחבים בהרבה, רכים, רוחניים אפילו.

לאורך הקריירה הניהולית שלי בהקמת חברות טכנולוגיות והובלתן, הסתקרנתי לאתר ולזקק את ערכי הליבה של הארגונים שניהלתי ולהרחיב את מגוון השיקולים והכלים העומדים לרשותי. האינטואיציה דחפה לחקור את האיזון בין מיומנויות העצמה עסקיות למיומנויות העצמה הניזונות ממערכות ההפעלה האנושיות. הבנתי שהכול מתרכז בתהליך קבלת ההחלטות. שיש עוצמה רבה בַּדיוק בכל אחד מעולמות המיומנויות הללו, וששילובן מאפשר קפיצה קוונטית באפקטיביות ובתחושת הסיפוק מהעשייה.

כיום, לצד הפעילות העסקית בתחום איכות הסביבה, אני מנחיל מיומנויות קבלת החלטות לחברות וארגונים המעוניינים לפתח כישורים אלו מתוך ההכרה שאיכויות שיח, קבלת החלטות ובניית צוותים הם ליבת העוצמה של הארגון. תהליך ההטמעה משלב איתגור מחשבתי באמצעות סדנאות, עבודת המשך עם קבוצות מצומצמות וליווי אישי.

עולמות התוכן מהם אני מגיע הם תואר ראשון בהנדסת מכונות, ודוקטורט במדעי המחשב בתחום בינה מלאכותית מאוניברסיטת לונדון.

הייתי חבר סגל במחלקה למדעי המחשב של מכון ויצמן, לימדתי באקדמיה והקמתי חברות סטארט אפ בתחומי התוכנה והתקשורת. ב-2010 עשיתי שינוי כיוון, ובחרתי להשקיע בחברות שעוסקות בחדשנות בתחומי איכות הסביבה.

"פתרון בעיות בעזרת העתקת
מנגנונים מהטבע"

"פתרון בעיות בעזרת העתקת מנגנונים מהטבע"

בעולם הגשמי שבו פועלים חוקי הפיזיקה, הכימיה והביולוגיה, מתקיימים מנגנונים רבים שפעולתם יוצרת פתרונות מיטביים לבעיות החיים. פעמים רבות מנגנונים אלו מעלים בנו השתאות לעוצמת האפקטיביות שלהם ולאיכות הפתרון שהתקבל.

הספר "פתרון בעיות בעזרת העתקת מנגנונים מהטבע" מציג אוסף של גישות ורעיונות, ומדגים כיצד אפשר למצוא במנגנונים שמנהלים את החיים הפיזיים על כדור הארץ מודלים שיסייעו לפתור בעיות מורכבות ומסובכות וליישם את אותם מנגנונים בתהליכי קבלת ההחלטות שמבצע המחשב.

פתרון בעיות בעזרת העתקת מנגנונים מהטבע

"אלגוריתמים גנטיים ורובוטיקה"

גישה הוליסטית לפתרון בעיות מורכבות

בבואנו לתכנן פעולה מורכבת ניצבות בפנינו שתי גישות בסיסיות למציאת פתרון: הגישה הראשונה, האנליטית, מניחה שאפשר לבנות מודל יחסים בין רכיבי הבעיה ומשם להגיע לפתרון המבוסס על המודל. הגישה השנייה, ההוליסטית, מניחה שחשוב מאוד לא להניח הנחות על מהות ההשפעות ההדדיות בין רכיבי הבעיה, אלא לאפשר לרכיבים השונים "לדבר" ביניהם כדי למצוא בעצמם נקודת איזון המתחשבת במכלול האילוצים הכלולים בבעיה. הגישה ההוליסטית מאפשרת להתחשב בשיקולים שלא תמיד גלויים לעין, ובכך פותחת אפשרות לפתרון שמייצג איזון רחב ויציב יותר.

הספר "אלגוריתמים גנטיים ורובוטיקה" מתווה מתודה הוליסטית לפתרון בעיות המבוססת על מנגנוני האבולוציה הביולוגית, ומדגים את עוצמתה של גישה זו בתכנות "מוח" לרובוטים המאפשר להם לבצע פעולות מורכבות שמתודות אנליטיות לא הצליחו להתמודד איתן ביעילות.

אלגוריתמים גנטיים ורובוטיקה

ליצירת קשר

ליצירת קשר

ד”ר יובל דוידור- מייל: [email protected] | טלפון: 054-6667753

ד”ר יובל דוידור

[email protected]

טלפון: 054-6667753

effective incubation

מענה ראשון
הכרה בנחיצות בפלטפורמה חדשה לבצע בדיקת הנאותות של מיזם כך שאחוז החלטות ההשקעה השליליות הכוזבות, כמו גם החיוביות הכוזבות, קטנות משמעותית ביחס לתוצאות בדיקת הנאותות כיום.

מענה שני 
האופן שבו תומכים במיזמי חדשנות סביבתית לבצע את הפיתוח העסקי שלהם וכניסה לשווקים הבינלאומיים.

מענה שלישי
הנגשת מידע איכותי על שווקי היעד ומאפייני התחרות בהם.

מענה רביעי
פלטפורמה לטיפוח מקצועיות ההנהלה.

effective incubation

The first pillar is a scientific oversight ‘club’, involving most of the leading scientists in Israel dealing with environment-related sciences. 'Club' members acknowledge the need for them to work together across disciplines and synthesize interdisciplinary considerations. The purpose of this 'club' is to sieve out technical/scientific dead-ends ahead of time for pipeline candidates, and overcome unexpected technological crises for the portfolio companies (if such arise during the long-haul maturation).

The objective of the second pillar – the marketplace/commercial agency – is to provide, on a global basis, first-hand market understanding plus marketing intelligence for the fund and for portfolio companies. Members of this 'club' are companies that manufacture and sell sustainability-related products and services in global markets.

The third pillar is an international program linking government, certification and piloting bodies around the world that can expedite the introduction of new sustainability products into their respective local markets.

The fourth pillar is a tailor-made mentoring and training program designed to augment the capability of the sustainability entrepreneurs and executives in international sustainability business practices.

דילוג לתוכן