לשבור תבניות ניהול

ניהול הוא לא משהו שלמדנו – בדיוק כמו שלא למדנו איך להיות הורים, איך לשוחח ותקשורת אפקטיבית, או איך לנהל מערכות יחסים.

רובנו לומדים תוך כדי תנועה, עם כישרון טבעי, ניסוי וטעיה, והשראה ממנהלים שאנחנו מעריכים.

וזה עובד – אבל במחיר גבוה:

  • עקומת הלמידה ארוכה.
  • אותנטיות ניהולית שנשארת מוגבלת.
  • התבניות שאנחנו מאמצים גם מגבילות אותנו, במקום לעודד יצירתיות וייחודיות.

סיפור עוצמתי על שבירת תבניות:

ראיינתי מנכ”ל חברה ותיקה שנכנס לתפקידו מול ארגון עם מאות עובדים שחוו מונוטוניות ושחיקה. הוא החליט להעז:

הוא הביא עשרות דוגמאות צבע, פיזר במסדרונות, ואיפשר לעובדים לבחור צבעים כאוות נפשם ולצבוע את משרדם.

המהלך 'לפנים'! לא-שגרתי! אני נפעמתי מחופש מהחופש לפעול נגד התבניות הרווחות. האמון והפתיחות במעשה  יצר תחושת מעורבות, חידוש ואפילו התלהבות בארגון.

תבניות הן חשובות, אבל הן גם יכולות להפוך למגבלה.

כדי לגדול ולהתפתח כמנהלים, עלינו למצוא את הקול האישי שלנו ולהעז לשבור את הקירות (או לצבוע אותם מחדש ). אנחנו צריכים למצוא רעיונות שמחוץ לתבנית שלנו, ולמצוא מקורות תמיכה לזרום עם החדשנות הרעיונית.

איך אתם שוברים תבניות מקובלות בניהול שלכן\ם?

שתפו – נשמח ללמוד!

לאחרונה הצטרפתי לשיתוף פעולה עם Vistage העולמית, שהקימה פעילות בישראל. בסיס המסגרת היא קבוצות מנכ”לים שבאופן חודשי נפגשים ומהווים ייעוץ עציתים אחד לשני. אחת ההעצמות זה כשמנכ"לים מנוסים ומוכשרים שבאים מתעשיות מגוונות מעלים לנו רעיונו, כמו למשל כיצד להתמודד עם חברה גדולה שנמצאת במצב של 'עייפות חומר', אנו מקבלים לגיטימציה לשבור תבניות ולמצוא פתרונות מחוץ לקופסה.

מוצעים

אני הפכפך

אני הפכפך

"אתה יודע… שמתי לב שאני בקלות משנה החלטות שקיבלתי…" אומר לי מנכ"ל. מנהל ויזם מוכשר מאוד עם אינסטינקט עסקי מדהים.

קרא עוד »
טיפול בחרטה במקור

לטפל בחרטה במקור

ב-23 לפברואר 2022 התפרסמה במוסף הארץ כתבה מרתקת של יעל חלק בנושא חרטות. הכתבה עוסקת בספרו החדש של דניאל פינק (Daniel Pink), “The power of regret”.

קרא עוד »

effective incubation

מענה ראשון
הכרה בנחיצות בפלטפורמה חדשה לבצע בדיקת הנאותות של מיזם כך שאחוז החלטות ההשקעה השליליות הכוזבות, כמו גם החיוביות הכוזבות, קטנות משמעותית ביחס לתוצאות בדיקת הנאותות כיום.

מענה שני 
האופן שבו תומכים במיזמי חדשנות סביבתית לבצע את הפיתוח העסקי שלהם וכניסה לשווקים הבינלאומיים.

מענה שלישי
הנגשת מידע איכותי על שווקי היעד ומאפייני התחרות בהם.

מענה רביעי
פלטפורמה לטיפוח מקצועיות ההנהלה.

effective incubation

The first pillar is a scientific oversight ‘club’, involving most of the leading scientists in Israel dealing with environment-related sciences. 'Club' members acknowledge the need for them to work together across disciplines and synthesize interdisciplinary considerations. The purpose of this 'club' is to sieve out technical/scientific dead-ends ahead of time for pipeline candidates, and overcome unexpected technological crises for the portfolio companies (if such arise during the long-haul maturation).

The objective of the second pillar – the marketplace/commercial agency – is to provide, on a global basis, first-hand market understanding plus marketing intelligence for the fund and for portfolio companies. Members of this 'club' are companies that manufacture and sell sustainability-related products and services in global markets.

The third pillar is an international program linking government, certification and piloting bodies around the world that can expedite the introduction of new sustainability products into their respective local markets.

The fourth pillar is a tailor-made mentoring and training program designed to augment the capability of the sustainability entrepreneurs and executives in international sustainability business practices.