קבלת החלטות מתוך ראיה רחבה
של האקולוגיה האנושית

סדנה

להתחיל לשמוע ולפעול מתוך התייחסות לתלות ההדדית הקיימת בין בני אדם, זה כמו מעבר מתמונת סטילס לסרט, או מסרט למופע לייזר אור-קולי תלת-ממדי. זה משכר במובן הטוב של החוויה, לשמוע ולראות כל כך הרבה הקשרים ואפשרויות ביחסים בין אנשים, ערוצי תקשורת ודרכי פעולה.
ארגונים מושתתים על מערכות יחסים: יחסים בין העובדים בארגון, בין חברות וחברי צוות, ובין הארגון לשותפיו, למתחריו ולקהל הלקוחות שלו. מאתגר ומסובך להגיע למצוינות ולמיצוי אם לא משלבים את מערכות הגומלין הבין-אישיות הללו במארג השיקולים הפרגמטי בתהליך קבלת ההחלטות. 

בשנים האחרונות קיימת מודעות גוברת לחשיבות שבמיומנויות ההקשבה ככלי ניהולי מהותי. הסדנה מרחיבה את מושג ה'הקשבה' כך שיכלול בתוכו רובד עוצמתי נוסף – הקשבה למה שקיים 'בין השורות'. רובד זה מתווסף למודעות בעוצמה שבהקשבה איכותית למה שנאמר 'בתוך השורות'.

למי הסדנה מיועדת?

הסדנה מיועדת למנהלות, למנהיגות ולמובילות מיזמים בכל הדרגים, שמעוניינות להיות יותר אפקטיביות, וכן באופן כללי לנשים יוצרות שחשות שמדי פעם קבלת ההחלטות שלהן מתנגשת עם נאמנות לאותנטיות האישית. ארגון שיטמיע את תובנות ההקשבה האיכותית לשורות ולמה שמתחולל ולא נאמר – יוכל לייצר עוצמה תפקודית, לשרוד משברים ולהגדיל את שורת הרווח.

אלו ערכים ותובנות נועדה הסדנה לקדם?

הסדנה נועדה להציף את העובדה שאנו כולנו, על כל מגוון נתוני הפתיחה שלנו, עם מוטת שליטה או ללא, עם הרבה אקטיביזם או מעט, עם מודעות חברתית או סביבתית או עם אדישות משהו, עם עושר ורווחה, מים נקיים זורמים או בלי, עם השכלה, ניסיון, אינטליגנציה וברוכות כישרונות, או שפחות: כולנו מאוד מושפעות ומאוד משפיעות. העובדה הזאת, קיום המארג הזה, הוא מערכת חיים שלמה מקבילית לחיים הרגילים שאנו רגילות לחוות.

מתי מתאים להשתתף בסדנה?

הסדנה להכרת האקולוגיה האנושית נהפכת למאוד רלוונטית כשאנו פתוחות לבחון את עצמנו, וסקרניות לגלות כיצד אנו יכולות להתפתח במיומנויות הבינאישיות. בין אם אנו מוכנות לפעול מתוך המודעות לתלות ההדדית, או רק להיות מודעות לנוכחותה, ההבנה 

בדבר קיום התלות והשפעותיה הינה מרכיב מכריע בחיינו. המודעות לקיומה ושיקול הדעת לפעול מתוכה כשאנו באים לפעול בקהילות או צוותים, זו העצמה אישית משמעותית ביותר.

על אלו שאלות תענה הסדנה?

הסדנה תענה על השאלות המרכזיות הנובעות מהתזה "שכולנו מושפעות ומשפיעות באופן מכריע", בהן: 

  • מהם הכלים החדשים שההכרה בהשפעות ההדדית מאפשרת?
  • כיצד ניתן לשנות את אופן הניהול וההתנהלות כך שנשתמש במארג ההשפעות ההדדי להעצמת ההחלטות והניהול שלנו?
  • איזו העצמה מתאפשרת כאשר אנו פועלות מתוך הכרה במארג הבינאישיות?
  • היכן ההכרה בהשפעה ההדדית פוגשת אותנו ממקום של אתגר?

מה נתרגל / נבצע במהלך הסדנה?

במהלך הסדנה נחווה דרך סיפורי מקרה היכן אנו מבחינות במארג הכול כך מכריע בין בני אדם, נתרגל כיצד אנו נוטות לפעול ואלו אפשרויות חדשות לפעולה נפתחות בפנינו. הסדנה מאוד אינטראקטיבית ומבוססת על תגובות ופרשנויות לסיפורי המקרה שיועלו בזמן אמת ויובאו על-ידי המשתתפות.

ליצירת קשר

ליצירת קשר

ד”ר יובל דוידור- מייל: [email protected] | טלפון: 054-6667753 | ההדרים 13, אביחיל

ד”ר יובל דוידור

[email protected]

טלפון: 054-6667753

effective incubation

מענה ראשון
הכרה בנחיצות בפלטפורמה חדשה לבצע בדיקת הנאותות של מיזם כך שאחוז החלטות ההשקעה השליליות הכוזבות, כמו גם החיוביות הכוזבות, קטנות משמעותית ביחס לתוצאות בדיקת הנאותות כיום.

מענה שני 
האופן שבו תומכים במיזמי חדשנות סביבתית לבצע את הפיתוח העסקי שלהם וכניסה לשווקים הבינלאומיים.

מענה שלישי
הנגשת מידע איכותי על שווקי היעד ומאפייני התחרות בהם.

מענה רביעי
פלטפורמה לטיפוח מקצועיות ההנהלה.

effective incubation

The first pillar is a scientific oversight ‘club’, involving most of the leading scientists in Israel dealing with environment-related sciences. 'Club' members acknowledge the need for them to work together across disciplines and synthesize interdisciplinary considerations. The purpose of this 'club' is to sieve out technical/scientific dead-ends ahead of time for pipeline candidates, and overcome unexpected technological crises for the portfolio companies (if such arise during the long-haul maturation).

The objective of the second pillar – the marketplace/commercial agency – is to provide, on a global basis, first-hand market understanding plus marketing intelligence for the fund and for portfolio companies. Members of this 'club' are companies that manufacture and sell sustainability-related products and services in global markets.

The third pillar is an international program linking government, certification and piloting bodies around the world that can expedite the introduction of new sustainability products into their respective local markets.

The fourth pillar is a tailor-made mentoring and training program designed to augment the capability of the sustainability entrepreneurs and executives in international sustainability business practices.

דילוג לתוכן